Terugblik NKL Kennisshow - Servicebenchmark: Hoe ervaren EV-rijders het rijden én laden in de praktijk? - 15 oktober 2024

We hopen dat je veel kennis hebt opgedaan en dat je meer inzicht hebt gekregen in de uitkomsten van onze laatste Servicebenchmark en hoe je hier als regio, gemeente of CPO op in kunt spelen. 

  • Maarten Hachmang (Laadpastop10) nam jullie mee in de opzet en de aanpak van de Servicebenchmark. Hij vertelde hoe we dit jaar voor het eerst ook semi-publieke laadpalen en snelladers meenamen, omdat deze een steeds groter onderdeel zijn van ons publiek toegankelijk laadnetwerk. De algemene conclusie? De kwaliteit van publiek toegankelijk laden is op dit moment hoog. De vindbaarheid van laadpalen in apps kan beter. 
  • Vervolgens legde Thijs Duurkoop (RVO) de link tussen de uitkomsten van de servicebenchmark en de ervaringen van de EV-rijder zoals die uit het Nationaal Laadonderzoek naar voren zijn gekomen.
  • Iris van Dam (Equans) bekeek de resulaten vanuit het standpunt van een Charge Point Operator (CPO) en lichtte toe wat zij gaan doen met de uitkomsten op het gebied van de ‘service’ van laden. Wat wordt al gedaan, wat zijn nieuwe inzichten en hoe kan de gebruikservaring van laden nog verder verbeterd worden?
  • Robert van Gent (VER) zat aan tafel om vanuit het standpunt van de EV-rijder te reageren. Tussen de presentaties door volgde een interessante tafeldiscussie over de verschillende bevindingen.  

Download hier de presentaties

Bekijk hier de Kennisshow terug